Plus för angst, minus för nästan allt annat

Är mitt betyg för New Moon, som vi har varit och sett idag. Den var förvisso bättre än jag hade väntat mig, och vissa delar var hur bra som helst, men på det hela taget så kan jag inte säga att jag tycker att det var en bra film. Gillade första delen av filmen, speciellt hela ångestbiten när Bella drömmer mardrömmar osv. I övrigt så tyckte både jag och Simon (som skruvade på sig i biostolen ett antal gånger, stackarn) att den var alldeles för seg och att de scener som borde ha varit imponerande (typ med the Volturi) inte var balla på nåt sätt. Dramaturgin sög, vilket såklart till stor del beror på att boken är hyfsat ouppstyrd och rörig. Mest av allt är jag besviken eftersom jag gillar första filmen. Jag skyller på dålig dramaturgi och på regissörsbytet. Och som Simon säger: "Att två juste killar som båda gillar henne ska ställas emot varandra är ju inte spännande, såklart att de inte kommer att fajtas till döden."

Men om jag ska sluta med något positivt:
Älskar Kristen Stewart och Robert Pattinson som skådespelare (även om vi var väldigt ickeimponerade av hans bara överkropp, tjejer, om ni trånar efter såna så rekommenderar jag er att dejta spinkiga rockerskillar, de ser precis ut så i bar överkropp :D), och Michael Sheen var grym som Aro. Och som sagt, älskar angst-delen, blev faktiskt t.o.m. lite tårögd där. Gillade den delen i boken också. Plus att jag ser fram emot Eclipse, även om det är lite synd att det inte är samma skådis (Rachelle Lefevre) som kommer att spela Victoria, för hon är fan h-e-t! Och på det stora hela så önskar jag att jag kunde tycka bättre om New Moon, men jag får nog hålla med om de fjuttiga 4.6 IMDb-poängen, tyvärr...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tufft att det verkar ha lyckats fixa ångestbiten. Den är min absoluta favorit i hela boken - ja i hela serien rentav.

2009-12-15 @ 07:43:37
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Amelie

Ja jag vet! Det var hjärtskärande i filmen, jag var som 18 igen :D Det är ju trots allt bra skådisar så just såna bitar var jättebra.

2009-12-15 @ 17:22:25
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Susanne C

Jag ska låtsas att jag inte läst det här när jag ska övertyga Per om att se den hihih.. Jag vet att han säkert kommer skruva på sig som Simon, men än så länge tror han på mig när jag säger att han som gillar vampyrer kommer gilla den. Hehehe...

2009-12-21 @ 09:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0