New Moon...


Ja alltså det här med New Moon. Vad ska man säga? Enligt recensionerna så verkar filmen suga, samtidigt så är jag inte jätteförtjust i recencenter alls. DN gav t.e.x The Reader en tvåa i betyg om jag inte minns fel, vilket är helt sjukt. En av årets bästa filmer OCH Kate Winslet fick en Oscar för den. Japp, en tvåa ja.

Men New Moon, jag vet inte alltså, jag har onda aningar. Att byta bort Catherine Hardwicke som regissör verkar ju dumt, har svårt att tro att den nya kan mäta sig med någon som är så bra på att porträttera unga personer som hon är. Jag gillade verkligen Twilight, även om den såklart har vissa brister, varav de flesta egentligen kommer från böckerna och storyn i sig (hej konstiga könsroller och ännu mer konstig syn på sex). Men som sagt, inga större förhoppningar på New Moon. Även om jag såklart kommer att se den, jag menar, hur kan man undvika det? Och jag kommer att se den och hoppas hoppas att den inte suger så mycket som den verkar göra. Hoppas! Hejar ju på vampyrerna.

Och Team Edward eller Team Jacob? Lätt fråga, för jag höll på att flippa på Jacob i hela bokserien. Han är en jävla tönt som bara borde lägga ner. Och för att inte snacka om hela imprint-grejen i bok 4, helbisarrt! Ew.

Kommentarer
Postat av: lotta

Inte förtjust i recensenter alls?

Carl - Johan Malmberg? Jonas Thente? Maria Schottenius? Eva Adofsson? Åsa Beckman? Stefan Jonsson? Jan Arnald? Martina Lowden? Thomas Anderberg? Aris Fioretos? Malin Ullgren?



Finns det ingen av dessa eller någon av deras ambitiösa kollegor som du tycker har förmåga till analys och skriver väl eller intressant?



Fäller du samma omdöme om författare som grupp?

Eller om konstnärer som grupp?

Eller musiker?

Eller - bibliotekarier?



2009-11-21 @ 10:00:44
Postat av: Amelie

Hahaha! Oj, att det kunde tas som ett påhopp! :D

Det handlar mest om att jag personligen inte gillar att basera urval på andras personliga åsikter, jag har inget som helst emot recensenter som företeelse. Det finns hur många som helst som gör ett bra jobb, det är bara det att jag inte vill använda dem som riktlinjer rent privat. I jobbet så läser jag en massa recensioner, det är oundvikligt när man jobbar med medieinköp.

Förresten så skrev jag "inte jätteförtjust", vilket ju kan innebära att jag ändå är lite förtjust, och det är jag - men inte per default :)

2009-11-21 @ 14:14:18
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Omg, jag avskyr nästan Edward, den tråkiga bleka mannen från Tråkigheten. Weres före vamps anytime. De brukar åtminstone ha någon slags personlighet (även om Jacob är ganska dryg, det håller jag med om).

2009-11-25 @ 12:50:36
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Amelie

Ja Edward är tråkig, men Jacob är ju typ en fjortis! Och jag föredrar vampyrer allmänt. Och Rob Pattinson - dreggel.

2009-11-25 @ 16:14:12
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0