Peace and (well, not exactly) quiet

Veckan hittills har faktiskt varit riktigt lugn på jobbet. Det känns verkligen att terminen är nära att ta slut, studenten är ju om bara två veckor så många elever verkar ha lagt in högsta växeln. Även om det viktigaste i livet ändå verkar vara fotboll. Om jag aldrig hör namnen Zlatan eller Messi nämnas någon mer gång så är det inte för tidigt. Men ja, aint gonna happen. I alla fall så är det fint att höra alla blivande stundenters seriösa samtal och planerande av de sista skoluppgifterna. Som det ska vara vid den här tiden på året.

För övrigt så kommer det att bli ändringar för mig på jobbfronten efter sommaren. Gymnasiet som jag jobbar på har lite olika problem och därför kommer det bara att finnas en bibliotekarie där på halvtid från och med höstterminens början. Som det är nu har jag 75% där och 25% på stadsbibblan, medan en kollega har de sista 25 procenten på gymnasiet. I höst kommer jag att ha halvtid som enda bibliotekarie där och halvtid på stadsbibblan. Trist för skolan och eleverna, men samtidigt så är jag alltid öppen för förändringar, så det blir säkert intressant för min del ändå. Men ja, synd för alla elever som faktiskt använder sig av bibblan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0