Hej då Ben & Jerry

Idag har jag ätit min sista Ben & Jerry's på mycket länge. Inte för att jag ens äter det speciellt ofta, det var kanske tredje gången i år, men det är ändå en slags markering. Jag har nämligen tröttnat på att harva på med att träna halvkonsekvent och äta halvbra och att det inte händer något.

Så från och med tisdag är det strikt kaloriintag och träning som gäller. Hela sommaren. Jey vad kul! Eller inte, men det är nödvändigt faktiskt. Det är nu fem år sen jag gick upp i vikt och stannade här. Inte kul alls. Men nu ska det bli ändring på det, förhoppningsvis.

Tur nog så är jag i alla fall träningsvan i grunden, så jag hoppas att det mest ska vara helggodiset som är problemet och att jag ska lyckas med att bli av med det också. Håll tummarna, så ser vi hur det går i typ september.

Kommentarer
Postat av: Storasyss

Då ser jag fram emot en nyttig roadtrip. :)

2010-05-30 @ 15:04:36
Postat av: Amelie

Japp, vi tar Ben & Jerry's sorbet istället helt enkelt. Och shots istället för öl ;)

2010-05-30 @ 15:12:02
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Storasyss

Eller så går vi en lååååång promenad så vi kan ta en öl. ;)

2010-05-30 @ 16:27:36
Postat av: Amelie

Eller ännu bättre: Vi kör på festivaldieten, dvs bara snabbmakaroner och öl för alla tillåtna kalorier :D

2010-05-30 @ 18:54:16
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Storasyss

Ouch! Problem för mig som kör lågkolhydratkost. Tänkte ta alla mina kolhydrater till ölen, ju. ;)

2010-05-31 @ 11:59:09
Postat av: Amelie

Okej men om du äter ett kokt ägg istället för makaroner då?

2010-06-01 @ 20:05:07
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0