The Last of the Mohicans

Är hemma hos mamma nu. Vi har hängt bara vi två hela kvällen och har bland annat kollat på The Last of the Mohicans (Den siste mohikanen) från 1992. Det är en sjukt bra film som jag konstigt nog missat och såg först efter att jag och Simon blev tillsammans. Det är en av Simons favoritfilmer, och jag är beredd att ta med den på min favoritlista också.

Här snackar vi episk äventyrsfilm med sjukt bra skådespeleri och verklighetstrogen story som faktiskt lyckas med att skildra kriget mellan Storbritannien och Frankrike i 1700-talets Amerika OCH kulturkrocken mellan indianerna och västerlänningarna. Plus otroligt vacker, bra musik och äkta kärlek. Loves it. Speciellt Jodhi Mays roll, så jäkla hjärtskärande vacker.


Kommentarer
Postat av: Simon

Självklart gillar min fru den filmen! YES! Jag hittade rätt tjej. Den där filmen satt jag och kollade på många gånger på 90-talet. Visst är den ostig ibland, men jag köper det :) I will find you!

2010-03-13 @ 03:25:48
Postat av: Amelie

Haha tack baby. Jag tycker faktiskt inte att den är cheesy alls. Däremot så verkar den vara det lite i trailern, men det kan ju vara för att även den är från 92.

2010-03-13 @ 10:22:08
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0