Tänt vare här

Idag har min jobbdag varit lite mer händelsefull än jag hade velat. Vid halv tolv var det nämligen något geni som tyckte att det var en skitbra idé att tutta på ett par papperskorgar i skolan. Det verkar som att det var på minst två ställen dessutom, varav den ena på en toalett som ligger precis vid ingången, dvs nära bibblan. Det luktade bränt papper och plast ända in i bibblan, och jag misstänker att det kommer att göra det imorgon också. 

Det blev alltså full utryckning med tre brandbilar, en ledningsbil, tre-fyra polisbilar och två ambulanser. Alla fick gå ut och stod utanför i en sådär 45 min innan det var uppenbart att det inte gick att komma in, så alla elever blev inhysta i en annan skola och själv stack jag över till stadsbibblan. Dessvärre lämnade jag kvar mina glasögon i skolan, så jag pallade bara ett par timmar framför datorn innan jag fick huvudvärk och tog en tidig dag. Det är bara att göra ett nytt försök imorgon. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0