Gullig satanist


Var med om en rätt rolig sak på jobbet igår. Det kom in en kille i ca 16-årsåldern (gawd, jag har blivit så gammal att jag inte längre kan se åldern på personer under 20) som ville låna satanistbibeln på svenska. Efter lite letande (den fanns inte i Botkyrka och inte ens på SSB faktiskt) så visade det sig att den svenska varianten gick att fjärrlåna från Uppsala UB, och att man kunde köpa The Satanic Bible i pocket på Adlibris för 82 kr. Eftersom han skulle ha boken till ett skolarbete så tyckte han att det var bäst att köpa den från "Det där vad sa du, Ad...?". Efter att jag skrivit ut Adlibris-sidan med Satanic Bible på åt honom och tipsat om att han borde läsa Marilyn Mansons självbiografi (vilket han hade tänkt) gled han skitnöjd iväg med sina kompisar.

Hela episoden var bara så jävla gullig. Jag var också lite fascinerad av satanism och skrev skolarbete om det i högstadiet, och tycker att det är så kul att se personer i den åldern som intresserar sig för annorlunda saker. Hela den här undersöka-olika-aspekter-av-livet-fasen. Dessutom så gillar jag att ta såna här typer av frågor på allvar, vilket jag faktiskt inte tror att alla mina kollegor skulle ha gjort. Jag fick ungefär samma naaaw-känsla som jag brukar få när jag ser tonåriga punkare. Å va gölli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0