Alice i Underlandet


Igår var jag och Ellen och såg Alice i Underlandet i 3D. Simon skulle också varit med egentligen, men han har fått något vajsing med sitt ena öga och bangade. Filmen var helt okej men inte det bästa jag har sett, dock väldigt cool och fullproppad med bra skådisar. Bäst var Matt Lucas som Tweedledee och Tweedledum. Där kan man snacka om klockren typecasting.

Jag ger i alla fall Alice i Underlandet 7/10, och kan tillägga att jag inte tyckte att det är en film som man nödvändigtvis måste se på bio, vilket kanske är ett dåligt betyg med tanke på hela upplägget. Jag har inte läst böckerna, och vet inte om betyget skulle bli annorlunda om jag hade det. Inväntar omdöme från någon som har det.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag ska pallra mig iväg i veckan som kommer tänkte jag. Jag har ju varit ett stort Carroll i många är (jeflar jag är gammal) och jag har blandade känslor inför trailers och så.

2010-03-07 @ 03:55:32
Postat av: Amelie

Som jag har fattat så är den här filmen mer som en fortsättning på orginalet, men jag vet inte som sagt iom att jag inte har läst böckerna. Även om det skulle stämma dåligt så är det i alla fall en massa bra skådespelarinsatser att trösta sig med :)

2010-03-07 @ 14:17:15
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0