Sumpans Lonely Hearts Club Band

Me, that is. Simon åkte på kollo (älskar att skriva så, fast det såklart ska vara jobbar på kollo) i måndags morse och jag är nu mol allena i en vecka till drygt. Än så länge har det faktiskt gått otippat bra. Jag brukar ha svårt att sova när jag är ensam hemma, stressar upp mig en massa och vaknar av minsta ljud.

Så har det inte varit den här gången. Däremot har jag ändå sovit dåligt inatt, pga att våra arslen till grannar började väsnas kl. 22. Fattar inte vad de håller på med, det är knäpptyst hela dagarna och sen vid kl. 22-23 så drar de omkring möbler, man hör en massa dunsar och andra konstigheter. Igår blev jag så irriterad att jag ringde störningsjouren, som åkte dit vid kl. 23. Men inte fan hjälpte det, en stund senare började de hamra. Hamra. Kl. 23+. Kommentarer överflödiga. I alla fall så la de av kl. 00 men efter det hade jag svårt att somna ändå, låg bara och väntade på nästa smäll typ.

Helgen blir i alla fall bra, ska till pappa (fast bo i mammas lägenhet, de är på landet) och fira systers födelsedag. Det blir sweet. Men varmt. Såg på SMHI att det ska bli 31 grader. Jajks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0