Värmen.

Ingen har väl missat att det är hot as hell ute. Och inne. Och överallt. Går inte att komma undan från denna förbannade värme. Ännu mindre passande för mig som inte har semester förrän på fredag (för övrigt - personer som ser det som att semestern börjar på måndagen istället för på fredagen är såna som ser glaset som halvfullt, just sayin').

Det är typ faktiskt varmare inne på jobbet än vad det är ute, i alla fall på entréplanet där informationsdisken är. Har haft fem timmar långt pass idag och sista halvtimmen satt jag och kollegan och fläktade oss med en välkommen-till-bibblan-folder respektive en gratisalmanacka från Akademibokhandeln.

Som tur var har jag turen att ha en väldigt casual arbetsplats, så när passet väl var slut så satt jag resten av eftermiddagen på mitt rum barfota och i bara linnet och fläktade mig med en pizzeriameny. Men det är okej, fyra dagar kvar till semester!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, sommaren är jävlig ibland. Jag önskar jag hade semester så man kunde åka till diverse köpcentran, IKEA, ICA Kvantum osv. Gömma sig från heta arbetsplatser och svettiga bussar.

2010-07-13 @ 17:18:23
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Amelie

Ja det är ju det som suger mest, att det inte går att göra vad man vill när man jobbar. Alla som kommer in på jobbet säger "Har ni ingen AC?!" jättebesviket.

2010-07-13 @ 17:34:20
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0