Värmen igen

Jeez, idag var jag så jäkla nära att kräkas på jobbet, pga den förbannade värmen! Jag säger bara en sak, om ni tror att det är varmt ute - det är varmare inne på mitt jobb. Det känns seriöst svalkande att gå ut. Och där sitter man och kippar efter andan utan luft och försöker få hjärnan att funka (vilket den inte gör).

Som tur var slapp jag i alla fall att kräkas, en kollega hade ett väldigt bra tips, nämligen att blöta handlederna, nacken och bröstet med kallvatten. Funkade pronto.

En bra grej är i alla fall att det nu är någorlunda "svalt" hemma. Om man nu kan kalla 28 grader inomhus för svalt, men har i alla fall ett fint drag på gång genom köket-hallen-vardagsrummet. Och så har jag tagit två kalla duschar sen jag kom hem, så det känns allmänt rätt svalt. Men lite regn och en sådär 5-10 grader svalare skulle inte sitta fel. På önskelistan inför semestern. 3 dagar kvar!

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag vill ha kallare/svalare väder nuuuuuu!

Stackare som är nära att kräkas på jobbet... Känns ju sådär.

2010-07-14 @ 02:39:52
URL: http://www.mmanytt.se
Postat av: Amelie

Ja det var faktiskt hemskt, har bara mått så dåligt av värme en gång tidigare och det var en gång när jag var liten och fick solsting. Kräktes 10 meter hemifrån haha.

2010-07-14 @ 20:18:29
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0