Que sera, sera

Lite off vecka. Jag har sovit dåligt och haft upp&ner-humör vilket inte är speciellt kul. Jag har ganska mycket att fundera på just nu ang. jobb och de eviga pengarna. Och vad som ska hända med mitt liv allmänt. Har väldigt lite kontroll över det och eftersom jag är en person med sjukt kontrollbehov som avskyr överraskningar och gillar att planera så nä, det funkar fan inte.

Jag försöker hålla en slags Que sera, sera-attityd, dvs att det får bli som det blir. "The future's not ours to see." Det funkar väl sådär (se ovan). Men det funkar ibland, så allt är inte helt åt helvete. Men i alla fall. Här är grejen, det finns tre alternativ:
  1. Jag får vara kvar på mitt nuvarande jobb tills efter sommaren.
  2. Jag får ett jobb som jag har sökt på ett annat bibliotek i samma kommun som jag jobbar i.
  3. Jag blir arbetslös den 1 mars. Det regnar inte direkt bibliotekariejobb. Eller möjligen, men när man räknar upp platserna där de jobben finns låter det som att man läser upp vilka orter som Radiotjänst pejlar för tillfället. Lyssna bara: Vänersborg, Trosa, Köping, Ale, Valdemarsvik, Eskilstuna, Hagfors osv osv. Tack men nej tack.
Av dessa tror jag tyvärr att alternativ nummer tre är mest troligt. Vad jag skulle önska mest är dock alternativ nummer ett. Tror jag. Eller jag vet inte. Ah well, som ni fattar, det är inte mycket jag kan avgöra själv. Que sera, sera.


Kommentarer
Postat av: emma

Åh jag hatar känslan av att inte ha kontroll över stora ting som ekonomi och jobb. Hoppas att det löser sig snart håller tummarna

2010-01-24 @ 20:05:28
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Amelie

Ja det är skitjobbigt! Du vet ju vilken planerig människa jag är!

2010-01-24 @ 21:26:00
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0