Jävla förkylning!

Ååå jag är så less på den här jävla sega förkylningen! Vaknade upp idag och kände mig jätterisig direkt. Ögonen rinner och jag har supertjockt slem i halsen som gör det svårt att svälja. Great. Skulle behöva något slemlösande men Apoteken i hela Sumpan är stängda idag och jag orkar inte åka iväg. Skulle nog inte ens orka åka till Sumpan faktiskt, fast det tar 3 min med tunnelbanan.

Funderade i misären över om jag ska vara hemma från jobbet imorgon också. Sen slog det mig: Duh, om du inte ens orkar åka till Apoteket idag så lär du inte orka åka 1 timme till jobbet imorgon. Fuck, fuck, fuck. Jag är liksom sjukot på jobbet, känns som att jag aldrig är där.

Fast faktiskt så tycker jag att det är bättre än de flesta på mitt jobb som går dit fast de är sjuka. Det finns en person på mitt jobb som bor typ 5 min därifrån och som har varit sjuk hela hösten men hemma kanske 2 dagar i november. Det är ju bra lätt att gå till jobbet och vara förkyld när man inte behöver åka över halva stan för att komma dit. Och så kan man smitta ner lite folk när man ändå är i farten. Hmm, jag tror att jag är lite frustrerad, haha. Men det blir nog till att stanna hemmavid även imorgon. Hej då lönen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0