Det eviga SL


Jajjamensan, idag hände det igen. För er som inte bor i Stockholm, tag er väl i akt och undvik att flytta hit för att undvika mardrömmen. Okej, i alla fall. I morse så bestämde jag mig för att ta en senare tunnelbana. Det är tydligen livsfarligt att kolla på Mythbusters på morgonen, risken att glömma bort tiden är väldigt stor, även för nån som är så icke-benägen att komma försent som jag. Speciellt såna dagar som idag då de skulle undersöka konspirationsteorierna kring månlandningen.

Nu kom jag kanske bort från ämnet lite, men ääänyways. Jag tog en senare tunnelbana, vilket såklart också betyder senare pendel. Skulle ta en pendel som gick 8.27 från Stockholm central. På vägen in till stan var det en massa köer så kom jättesent in till T-centralen och tänkte att helvete nu missar jag 8.27:an. Men just då hade jag förträngt den där lilla petitessen, ni vet snö. När jag väl kom upp på perrongen så skulle nästa tåg som kom in vara 7.57:an. En halvtimme försent. Hoppsan tänkte jag men det passade ju rätt bra för jag slapp vänta. Ringde i alla fall till jobbet och sa att jag hade blivit försenad. Vilket var en jävla tur, för det tog mig 50 min (!!!) att komma fram! I vanliga fall tar det typ 20 min.

Det gick fint fram till Årstaberg (två stopp från centralen), men väl där stod tåget still i 15 min. Sen åkte det 100 m. Och stod still igen i 10 min. Och åkte igen kanske 200 m. Och stod still i 10 min. Här någonstans läste jag ut min bok. Plus att jag hade varit kissnödig ända sen vi åkte från centralen. När vi väl kom fram till Älvsjö hade det gått 35 min. Trettiofem minuter! Ja, om man ska se det från den ljusa sidan så har man ju i alla fall nåt att prata om på fikarasten. Och skriva om i sin blogg. Ha ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0