Det är Robin Hood jag vill ha

Spenderade större delen av kvällen igår med att ligga strandad i soffan och kolla på Robin Hood, alltså teveserien från 2006. Såg de två första säsongerna när de kom, men pga en sak som hände i sista avsnittet av säsong 2 så hade jag noll lust att se säsong tre.

Men förra helgen råkade jag se ett par gamla avsnitt på BBC Entertainment, och insåg att hmm det här är ju faktiskt en jäkligt underhållande och framför allt lajvig serie, hmmm kanske har kommit över det där hemska som hände i säsong 2. Så nu har jag sett hela säsong 3 och den var grym! Hela serien rekommenderas för alla som gillar äventyr. Rekommenderas inte för alla som har en anal syn på medeltiden, för den här versionen av Robin Hood är medvetet historiskt inkorrekt när det gäller kläder. Säsong 3 är iofs bättre på den fronten.

Som medeltidsnörd är det väldigt svårt att inte gilla Robin Hood, man gillar ju allt som utspelar sig på medeltiden. Med undantag för 13:e krigaren som ligger på min topp 10 av sämsta filmer ever. Men i alla fall. I vår kommer en ny Robin Hood-film med Russel Crowe, regisserad av Ridley Scott. Dessvärre verkar det som att det kan vara någon slags medeltida Gladiator, men jag vet inte, det kanske bara är trailern som är jäkligt kass. Jag menar - musiken! Men döm själva. Biopremiär 14 maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0