Ännu mer död av Charlaine Harris


Jag sträckläste hela Sookie Stackhouse-serien av Charlaine Harris förra våren, och har såklart haft abstinens. Böckerna ligger till grund för True Blood, och även om de inte följer varandra helt och fast böckerna kanske inte är vad man kan kalla kvalitetslitteratur så är de så jäkla läsvärda. Och betydligt roligare än Twilight-böckerna, hrrm. Snuskigare än Twilight-böckerna kanske jag skulle säga. Inte för att Twilight innehåller någon slags snusk iofs. Men skit samma, Sookie Stackhouse-böckerna är pur ren underhållning. Men varning! Läs dem på engelska, den svenska översättningen S-U-G-E-R.

Nästa bok kommer inte ut förrän i maj, men man kan redan nu läsa det första kapitlet i Dead in the FamilyCharlaine Harris hemsida. Ett litet tips från mig till er.

Kommentarer
Postat av: Simon

Maj känns förstås evigt när man väntar sådär. Känns inte som att True Blood-serien kommer igång heller imorrn direkt. Är det i sommar den börjar gå igen?

2010-01-16 @ 15:08:20
Postat av: Amelie

Ja jag tror att det är i juni. Läste förresten precis att det blir en säsong 4 också!

2010-01-16 @ 17:51:51
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Simon

Oh vad soft. Det var goda nyheter.

2010-01-17 @ 18:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0