2009

Tänkte bjuda på en liten sammanfattning av 2009. I det stora hela har 2009 egentligen varit ett rätt dåligt år med en massa sjukdom för min del, stress och trist ekonomi pga sparande. Men det vägdes som tur var upp av vårt bröllop, som var så lyckat som vi bara hade kunnat önska oss. För 2010 så önskar jag mig mer lugn och balans i tillvaron. Tja, önska kan man ju. Men till sammanfattningen:

Bra saker
  • Bröllopet! Slår allt!
  • Ingen dog (under året, inte under bröllopet)
  • Väldigt skönt med månadslön
  • Har inte gått upp i vikt jämfört med för exakt ett år sedan
Mindre bra saker
  • Stress, sjukdom, trasighet = 2 sjukskrivningar
  • Ovisshet ang. jobbet, vikariat till sista september som förlängdes till sista december och nu till sista februari. Neverending story.
  • Väldigt medioker ekonomi pga sparande till bröllopet mars-oktober, inga resor t.ex.
Böcker
  • Antal lästa: 44 stycken. Det har i genomsnitt tagit mig 8,3 dagar att läsa en bok.
  • Fem bra läsupplevelser:
  1. Att läsa om Harry Potter-böckerna
  2. Engleby av Sebastian Faulks (min favoritförfattare btw)
  3. The Independence of Miss Mary Bennet av Colleen McCullough
  4. Bleading Heart Square av Andrew Taylor
  5. Den utstötte av Sadie Jones
  • Sämsta läsupplevelsen: Befriad av Catharina Ingelman-Sundberg
Fem bra filmer
  • Inglourious Basterds
  • The Reader
  • Nick & Norah's Infinite Playlist
  • The Brothers Bloom
  • Slumdog Millionaire
Förhoppningar om 2010
  • Ny lägenhet
  • Nytt, förhoppningsvis mer varaktigt, jobb
  • Ta bättre hand om kroppen & må bättre rent allmänt
  • Resa!
  • Kanske att vi äntligen lyckas ta oss till Medeltidsveckan

Kommentarer
Postat av: Simon

You are the best!

Jag håller med om allting som vi ska försöka med det här året! Hey ho let´s go.

2010-01-02 @ 01:06:48
Postat av: Amelie

Jag glömde skriva att någon av oss förhoppningsvis kanske tar körkort också... hrrrm....

2010-01-02 @ 01:08:21
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0