Sonia Rykiel del 2


Här är koftan och kjolen som jag klickade hem från Sonia Rykiel pour H&M. Kanske lite trist med svart men jag är verkligen inte mycket för att ha en massa ränder eller typ gult. Hoppas att de här båda funkar bra när de väl kommer.

Ett stort minus enligt mig är att kollektionen bara fanns i storlek M som störst. Kanske inte jätteförvånande när det är en fransk designer, men hur jobbigt är det att göra kläderna en storlek större? Jag har i regel M/L, och det är inte som att man är någon jävla elefant för det. Om man är hyfsat lång och inte smal men inte tjock heller så har man typ 42 i storlek. Inga konstigheter, som Färjan-Håkan skulle ha sagt. Är det meningen att man ska känna sig dålig och fet för att man inte alltid kan ha storlek M eller? Nä, fattar verkligen inte grejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0