Road to the Oscars

Har varit borta lite de senaste dagarna pga nackpaj som gör att jag inte kan sitta vid datorn under någon längre tid. Vi har i alla fall börjat ladda inför Oscarsgalan som äger rum den 7 mars. Som en del av er vet så har jag och Simon som tradition att försöka se så många nominerade filmer som möjligt. Jag har till och med utformat ett rankingsystem som visar vilka filmer som är viktigast att se. Tråkigt nog har vi redan sett väldigt många högrankade filmer i år, som An Education (som vi såg redan på nyårsafton), Up in the Air och The Hurt Locker (som iofs bara Simon har sett men han säger att det var en helt meningslös film som jag inte skulle gilla, så den struntar vi i). Kan verkligen rekommendera både An Education och Up in the Air, riktigt bra filmer.


Har nu också sett Avatar 3D och jag kan bara säga såhär: Jag är helt förälskad! Jag hade egentligen inga förväntningar om att den skulle vara speciellt fantastisk, men att den såklart skulle vara ball. Det är ju ändå James Cameron liksom. Men. Fan. Vad. Bra. Den. Var. Fan vilken fet jävla film! Okej, kanske inte världens bästa manus och vissa saker var såklart förutsägbara, men förutom det så köpte jag ALLT. Måste se om den på bio! I 3D då också såklart, fan vad coolt det var! 9/10!

För övrigt så fick vi också se trailern till Alice i Underlandet i 3D, snacka om att den filmen kommer att vara en jäkla acidtrip att se i 3D. Måste se!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skoja inte - är sjukt pepp på Alice! Har laddat med två seriealbum kallade HatterM som är en mörkare historia där Alice är försvunnen i vår värld, samt omläsning av boken. Borde hinna med Through the looking glass också, bara för att.

Det blir sweet.

2010-02-09 @ 08:58:27
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Amelie

Finns det 3D-bio i Uppis? Alice i 3D or die!!!

2010-02-09 @ 10:14:35
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är klart det finns 3D! 3D-bio, kajsvärmar och en brun å - jomantackar!

2010-02-12 @ 15:33:21
URL: http://pushtheredbutton,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0