Positive thinking


Jahapp, tro det eller ej, men för ovanlighetens skull så tänkte jag faktiskt inte gnälla alls, utan istället lyfta fram två positiva saker just nu. Eller okej, kanske tre.

1. På torsdag ska jag på jobbintervju på det där jobbet som jag vill ha som bara faaaeeen! Blev uppringd innan ansökningstiden hade gått slut ens. Det måste båda gott. Finger's crossed. Inte för att jag lär få det, konkurrensen är nog sjuk, jag är glad över att bara få komma på intervju. Men tänk om! Jag skulle kunna cykla till jobbet i vår. Har till och med tonat håret för att vara piffig och utväxtfri. Följer pappas råd: "Se till att vara hel och ren." Okej pappa, jag brukar alltså inte vara hel och ren eller? Vilken komiker!

2. Trots det här fucking jävla kuk-vädret så börjar det faktiskt märkas vissa vårtecken. Till exempel så är det inte mörkt som i graven när jag går upp på morgnarna. När jag går till tunnelbanan kl. 7.40 har solen till och med gått upp helt! Dessutom hör jag fågelkvitter var och varannan dag. Kom igen nu våren!

3. På fredag åker vi till Västerås och mamsen. Älskar Västerås. Och mamsen såklart. Utgång på fredag, på lördag kommer syster också och då blir det melodifestivalen och kanske lite shopping innan det om jag inte är för bakis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0