Paranoid much?

Uuuuusch! Har haft natten från helvetet! Som jag förutspådde kunde jag såklart inte somna, utan låg och var beredd på att det skulle bli typ inbrott vilken sekund som helst och rykte till vid minsta lilla ljud. Var till och med uppe ett par gånger med mobilen i högsta hugg (för att låsa in mig i badrummet och ringa 112 om jag skulle få syn på några inbrottstjuvar) men det var såklart dödstyst både i lägenheten och utanför.

Nu kanske låter det som att jag är värsta galningen, och jovisst, jag brukar vara paranoid när jag är ensam hemma, men det här tar fan priset! Chansen att någon skulle vara så puckad och göra inbrott i en lägenhet som både har säkerhetsdörr och ligger 2-3 meter från marken OCH där det dessutom lyser i hallen känns inte så troligt. Men det är som att all slags logik bara har rymt, såkart trodde jag inte på allvar att någon skulle bryta sig in i lägenheten inatt men lik förbannat var jag livrädd för att det skulle hända. Helt sjukt!

Har väl kanske sovit fyra timmar inatt. När jag väl somnade vid halv tre så drömde jag såklart något obehagligt och vaknade kallsvettig och darrande efter en halvtimmes sömn. Efter det vaknade jag väl ungeför 2000 gånger innan det var dags att gå upp. Känner mig helt bränd i hjärnan nu och jobbar kväll. Fördelen är väl att jag kommer att vara så utmattad ikväll att jag däckar utan inbrottstjuvsskräck. Suck. Pucko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0