Drömjobbet?

En av mina favorit-tjänster finns ute igen, nämligen på Stiftsbiblioteket i Västerås, senast var förra hösten då jag också letade jobb. Kan ju inte vara så kul ändå, om det blir ledigt hela tiden, men för mig låter det alldeles underbart. Jag som till och med skrev om Stiftsbiblioteket i min magisteruppsats! Lyssna bara:

"I ditt arbete med stiftsbiblioteket kommer dina arbetsuppgifter bland annat att vara:
• Referensarbete i samband med forskningsförfrågningar
• Nykatalogisering av de äldre samlingarna
• Visningar och marknadsföring
• Arbete för digitalisering av det äldre materialet
• Vård och skötsel av de äldre samlingarna"

Hur kul låter inte det? Marknadsföring av antika böcker liksom! It practically has my name written on it. Dessvärre behöver man goda språkkunskaper i tyska och latin, så ehh... Veni, vidi, vici? Jawohl? Kanske inte, nä.

Kommentarer
Postat av: emma

hur går det för dig på jobbfronten nu dåå? Förstår drygheten med vikariat. uppdatera så fort du vet något :)

2010-02-12 @ 13:39:02
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Amelie

Jag är kvar i Tullinge som längst till sista mars, hon jag vik:ar för kommer tillbaka då. Men det är väldigt tunt med jobb så vi får se, ansökningstiderna har inte gått ut än på de som finns.

2010-02-12 @ 19:52:26
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0