Lost in Austen


Igår blev jag alldeles till mig i trasorna när jag upptäckte den här fantastiska miniserien: Lost in Austen. Den handlar om Amanda som är fullkomligt besatt av Jane Austens Pride and prejudice. Helt otippat visar det sig att det finns en portal mellan hennes nutida lägenhet och familjen Bennets hem i Pride and prejudices bokvärld och kanske inte lika otippat så fastnar Amanda där och kan inte komma tillbaka till nutiden. Alltså som upplagt för trubbel, speciellt när Amandas närvaro ställer till handlingen i en av världens mest älskade romaner.

Jag älskar verkligen Jane Austen OCH den här typen av serier, så ärligt talat så har jag svårt att tänka mig något bättre. Jag satt igår kväll och garvade som fan medan Simon sa skeptiskt "Är det verkligen kul?". Japp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0