Det är inte lätt att vara lärare tydligen

Idag har det varit arbetsplatsträff på jobbet, alltså på gymnasiet. Har arbetsplatsträffar på vanliga bibblan också då men inte idag. En bit in i mötet märkte jag att en person framför mig viftade åt en annan person längst bort på samma bänkrad.

Jag lade också märke till ett underligt dovt ljud, varpå den tillviftade personen (en lärare) böjer sig fram och petar på en lärarkollega som alltså har somnat - och snarkar! - och som då vaknar sådär lägligt mitt i en snark så att det låter som att han sätter den i halsen. Ja ni vet ju hur det låter.

Tror inte att det var så många som lade märke till det hela, men för mig var det närmast episkt roligt. Nästan filmisk upplevelse haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0