Bara en helt vanlig dag

Idag har jag haft en rätt så givande dag på jobbet. Eftersom det är påsklov så är skolan tom förutom för den administrativa personalen. Och en sån frihet! Behövde inte ha kläder med fickor till nycklar och mobil, utan jag kunde bara låta sakerna ligga utan risk för stöld. Och nä, jag överdriver inte, min föregångare blev lurad att lämna sina prylar varpå någon snodde hennes mobil.

Men i alla fall, när jag kom till jobbet så upptäckte jag att min dator hade fått Windows 7. Jag visste att det skulle göra någon slags uppgradering, men inte vad för någon, så det var ju en rolig överraskning. Mindre rolig dock när jag upptäckte att alla mina länkar och lösenord och sånt inte fanns kvar, men det var det värt.

Har kunnat sitta i lugn och ro hela dagen och fixat med ditten och datten. Packat upp och lagt in typ 20 böcker och några nya tidskriftsnummer, gjort en lista över arbetarlitteratur till en lärare och lite sånt. På eftermiddagen skulle jag fixa påminnelser på försenade böcker, det blev 71 stycken i A4-format som skulle vikas, läggas i kuvert som i sin tur skulle klistras och stämplas. Skitkul kan man ju tänka, men sen kom jag på den briljanta idén att kolla på senaste delen av Det kungliga bröllopet på SVTPlay samtidigt. Multitasking business with pleasure haha. Ser fram emot lika softa dagar imorgon och på torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0