2 AM Serenades

Den grej som jag tror att jag gnäller mest över alla kategorier är min sömn. Jag är helt beroende av att sova ungefär 7-8 timmar per natt och blir väldigt kinkig om jag inte kan göra det eller om jag blir störd. Igår natt sov jag ganska dåligt så igår kväll bestämde jag mig för att gå och lägga mig extra tidigt för att vara garanterad sömn. Såklart blev jag då väckt kl. 02 av ett tjutande larm.

Som alltid när jag blir väckt så var min första känsla förvirring, och nästa irritation. Gick upp för att undersöka, fly förbannad över att nån jävla idiot försökt sno en bil eller nåt. Det gick däremot inte att se någon larmande bil ute, och senare kom Simon på att det nog var en gympasal som ligger en bit från oss som larmade, för det har tydligen hänt förut.

I alla fall, medan vi letade efter felet så upptäckte vi att mitt ute på vändplanen utanför vårt hus satt en jättestor hare. Larmljudet studsade mellan husen och den stackars haren såg helt bedrövad ut, precis som oss undrade den säker vad fan det var som lät. Efter att ha vridit på huvudet fram och tillbaka en stund skuttade den iväg. Lustigt hur grundläggande lika människor och djur kan vara, det är exakt så jag hade betett mig om jag hade varit en hare haha.



Kommentarer
Postat av: Simon

Underbar bild, underbar liknelse.

Så märkligt med den där haren. Den var verkligen förvirrad på riktigt. Inget skådespelande där inte. :)

2010-04-13 @ 15:21:22
Postat av: Amelie

Nä jag vet inte om jag någonsin har sett någon se så uppriktigt rådvill ut.

2010-04-13 @ 15:28:05
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0