Höstlov of champions

Den här veckan är det (som ingen har missat) höstlov, vilket märks hyfsat tydligt. Dels genom kollegor med barn som tagit ledigt och statusuppdaterar om det på Facebook, dels genom drösar av högstadiekidz som lämnar cyklar i högvis utanför biblioteksingången. Behöver jag tillägga att ingången till bibblan där jag jobbar ligger i plan 2? Ehh ja, svårt att missa alltså.

Även om jag då inte tagit ledigt för att göra skogsutflykter med icke-existerande barn och istället måste hyssja åt andras odrägliga barn på jobbet så är jag ändå positivt inställd till höstlov, av två anledningar:
  1. Även Västerås firar höstlov den här veckan och bjuder därmed på finbesök från vår allkäraste Ellenor, även känd som Ellen de Ghal eller helt enkelt THE MIGHTY ELLZOR! Ellen stannar torsdag-lördag och det kommer säkerligen att bli en hel massa garv och smidning av planer. You bet!
  2. Höstlovet infaller i regel samma vecka som Alla helgons dag, vilket gör att jag som kommunalt anställd kan glädja mig med att jobba halvdag på fredag. 4 timmars ledighetsbliss helt gratis mao. Sweetness!

<3

Kommentarer
Postat av: Simon

Välkommen Ellen DG

2009-10-27 @ 19:28:57
URL: http://www.simonkolle.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0