Världens bästa sjuk-tv

Jag har ju tidigare nämnt att jag är en sann miniserie-junkie. Behovet av att se miniserier ökar med ungefär 200% när jag är sjuk. Det är bara en så ultimat form av underhållning när man är sjuk och vill fördriva tiden. Bättre än att kolla på film t.ex., eftersom miniserien totalt sett är minst 2-3 gånger så lång som en vanlig film (om man inte vill se typ Titanic, den är ju ungefär som en miniserie) och dessutom så är avsnitten ungefär en timme var, så om man vill ta en liten lur någonstans känns det inte som att man stannar mitt i.


Cathy!!!

En jäkligt bra miniserie som jag såg för några veckor sedan är en ny version av Svindlande höjder (Emily Brontë). Det kan vara en av de bästa miniserier jag har sett någonsin faktiskt. Bara handlingen är en sån otroligt mörk men vacker historia om omöjlig och destruktiv kärlek mellan huvudpersonerna Cathy och Heathcliff (Tom Hardy = major hunkvarning). Jag, som alltid har varit svag för missförstådda personer, blev helt medryckt i handlingen och lite kär i Heathcliff, som inte bara är snygg men också skitjobbig och en smula galen. Loves it! Lätt att Svindlande höjder-dvd:n kommer att finnas med på min önskelista i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0