The Soundtrack of My Life

Jag skulle vilja påstå att jag har väldigt varierande musiksmak. Även om det är en hel del musik som jag alltid lyssnar på (punkrock, post-punk, indie rock, alternative rock) så kan jag i övrigt lyssna på i princip vad som helst utom dansband och massproducerad musik som bara låter likadant - typ sånt som är med i melodifestivalen.

En sak som jag har märkt är att min musiksmak varierar väldigt mycket efter årstider. På våren t.ex. går 60-talsplaylisten varm och jag tenderar att lyssna mest på new wave och pop typ Lily Allen under tidig höst. Och nu när november och vintern verkligen är här så dras jag ofrånkomligt åt emoindierock av modellen The Killers, Coldplay och Kings of Leon. Det slår aldrig fel. Jag vet inte vad med vintern som är så passande med den musiken, men den funkar verkligen utmärkt tillsammans med kala träd och övergivna pendeltågsplattformar.

En av mina favoriter just nu:


Kommentarer
Postat av: Emma

så sant, så sant. samtliga band du nämnde passar bra till hösten och vintern. och sommaren. och våren.

2009-11-07 @ 22:06:49
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0