Sick-o

Jag kompromissade lite. Åkte på det där mötet som jag skulle på i Alby, men sen direkt hem istället för till jobbet. Jag har ingen feber men känner mig helt förstörd, superhängig verkligen, och har ont i halsen. Ska vara hemma imorgon också så förhoppningsvis får jag vila nog så att jag inte blir sämre.

Det känns för övrigt som att var och varannan människa är sjuk just nu. Den tiden på året, antar jag. Det jag inte fattar däremot är folk som går till jobbet fast de är krassliga. Inte för att dom ska smitta ner andra, utan för deras egen hälsas skull. Jag har haft dåligt samvete tidigare i höst för att vara hemma från jobbet, men nu tänker jag bara att fuck it, jag mår dåligt och då stannar jag hemma. Aldrig att det kan vara värt att offra sig egen hälsa för ett jobb.

Jo jobb förresten, det blir mycket snack om det när vikarier träffas, som idag. Ett evigt gissel för oss bibliotekarier, och många andra såklart också. Jag har i alla fall fått mitt vikariat förlängt (igen) tills sista februari. Men iom att jag har sökt (och tänker söka) andra jobb så vet jag inte om jag ska ta det eller inte. Just nu är jag anställd till sista december, sen vete gudarna vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0