Neckdate

En liten uppdatering om min nacke. Ja okej, jag kanske tjatar om det just nu men det är lite svårt att inte vara det av något som man känner av hela jävla tiden tyvärr. Men ja, jag vet, det är jävligt trist att läsa om folk som gnäller om sina åkommor.

I alla fall så lyckades jag att få en tid hos en läkare på vårdcentralen i morse. Han bekräftade att jag har två inflammerade muskelfästen i nacken/axeln på höger sida. Det går tydligen inte att veta vad det beror på, men jag har en tid hos en sjukgymnast nästa vecka så förhoppningsvis kan jag kanske få lite svar och hjälp där.

Farbror doktorn sjukskrev mig i alla fall den här veckan och nästa vecka, vilket innebär att jag kan jobba efter bästa förmåga, så det blir antagligen 50% om det inte blir drastiskt bättre. Dessutom skrev han ut lite roliga piller som är anti-inflammatoriska och smärtlindrande. Man blir ganska lullig av dem också, känner mig helt trög i huvudet. Men de verkar hjälpa i alla fall. Ärligt talat så känns det bra att bara få hjälp av någon som förstår, älskar snälla läkare. Min gamla familjeläkare var en riktig skitstövel, så jag uppskattar verkligen förståelsen. Dessutom gav han mig beröm för att jag svarade "p-piller" när han frågade om jag åt några mediciner. Roliga piller OCH beröm på samma gång! Heja Rissne vårdcentral!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0