I don't like mondays

Eller ja, vem fan gör det? För att dra en rejäl floskel så är måndagar något av ett dubbeleggat svärd för mig. Fördelen är att jag jobbar kväll och därmed får sovmorgon till kl. 08:45. Nackdelen är att jag jobbar kväll och inte är hemma förrän kl. 20:15 - vilket suger. Idag har jag dessutom varit på riktigt dåligt humör. Mötet med doften av böcker blandat med doften av kopieringspapper som mötte mig i trappen (vår bibbla ligger väldigt lägligt till en trappa upp i ett trapphus lägenhetsstyle) gav mig en sån måndagsångest att jag fick tårar i ögonen av återhållen måndagsvrede. Dessutom (dessutom!) har jag haft äran att hålla i en läsecirkel efter jobbet, vilket betyder att jag var hemma vid den fantastiska tiden av 21:15. Macka, Mythbusters, dusch och nu rakt i säng med andra ord.


Mitt jättefina humör idag kan beskrivas som följande: Jag säger "Okej." men tänker "Men gör vad fan du vill, jag skiter i vilket!". Monday - day of hell.


Kommentarer
Postat av: Simon

hoppas tisdagen är bättre!

2009-11-10 @ 14:29:47
URL: http://www.simonkolle.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0