I am Pam


Simon är borta på någon skum panelgrej som innebär att han ska provlyssna på hårdrock i två timmar. Just precis. Och han får betalt för det! Hoppas att de bara får lyssna på typ Tokio Hotel och Hardcore Superstar i två timmar hahahaha. Om man nu kan kalla det hårdrock iofs...

Själv däckar jag i soffan och kollar på första säsongen av True Blood. Andra gången jag ser om den faktiskt. Kan inte fatta att det är ett år sen jag såg True Blood för första gången, tiden har gått så sjukt fort. Och att jag har jobbat på mitt jobb i snart ett år vill jag helst inte ens tänka på. Getting old. Men i alla fall. True Blood är fanimej världens bästa serie. Kul att så många andra verkar ha hakat på den nu också. Ja, bättre sent än aldrig, noobs! ;)

För övrigt, när jag och Simon kollar serier brukar vi alltid välja ut vilken karaktär i serien som vi "är". Ja ni hajjar. Jag är Pam i True Blood, Hawk i Twin Peaks, Lietenant Bush i Hornblower och Thomas Cromwell i The Tudors. Säkert några fler, men kommer inte på mer just nu. Det går alltså inte ut på vem man vill vara eller vilken karaktär man gillar bäst, utan den man identifierar mest drag med, eller nåt. Hmm egentligen vet jag nog inte vad det baseras på, förutom att det är man själv som väljer, det är givet. Och som ni ser så är kön inte av någon betydelse :)

Så kom igen, shoot, vilka är ni?

Kommentarer
Postat av: Simon

För mig är det viktigt att inte vara huvudroller. Det känns lite fånigt på något sätt. Även om det är lockande ibland helt klart. Joe tyckte alltid att jag var Hawk, men själv ansåg jag på 90-talet att jag var James.

Hjälp mig Amie att säga vilka jag mer är.

2009-11-19 @ 00:59:53
URL: http://www.simonkolle.com
Postat av: Amelie

Jag har för mig att du är Captain Pellew i Hornblower och Sir Thomas More i The Tudors. Sen har jag nåt svagt minne av att du har sagt att du är Bill i True Blood :P

Förresten så fattar jag inte hur du kan gilla Donna i Twin Peaks, hon är så jäkla trist!

2009-11-19 @ 09:37:31
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag kan för övrigt passa på att tipsa om de s k True Blood-böckerna (om jag inte redan har gjort det). I stort sett samma känsla, men ändå med lite andra vinklingarna och val av karaktärsfokus. Nu är jag fortfarande lite skeptisk till hela Sookie-grejen (alltså: serien + böckerna, samt hon själv eftersom hon tenderar att vara allmänt dryg), så jag kanske inte har rätt att ha en åsikt om det, men hittills tycker jag allt att böckerna vinner över serien rejält.



Jag kan inte säga vem jag liknar i True Blood, för hon har inte dykt upp i TV-serien ännu...

2009-11-25 @ 12:55:43
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Amelie

Jag läste ut böckerna i våras, men jag tycker faktiskt att serien är bättre. Just att Sookie är så mycket mer våpig och jobbig i böckerna, och jag vet inte om jag tycker att handlingen är så jäkla bra konstruerad hela tiden heller.



Snälla säg att det är Claudine?!

2009-11-25 @ 16:18:06
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha, nej verkligen inte Claudine, vad fick dig att tro det? Så självsäker är jag inte.



Nej, jag tänkte snarare på Amelia - lite småförvirrad och någon som är ganska duktig men som lyckas taffla till det lite då och då. Jag i ett nötskal.



Hmm...ja, jag gillar inte Sookie i böckerna heller, men i tv-serien tycker jag verkligen att hon är helt hopplös. Får se om hon tar sig de sista två böckerna, men det verkar osannolikt.

2009-11-29 @ 11:49:28
URL: http://pushtheredbutton.blogg.se/
Postat av: Amelie

Jag slängde bara till med något, älskar Claudine! Men du har rätt, Amelia är väldigt passande :D

Gosh, det var ju ett halvår sen jag läste böckerna nu så jag blandar ihop karaktärerna rätt mycket tror jag.



Jag tycker att hon har mer spunk i serien och så gillar jag Anna Paquin.

2009-11-29 @ 13:13:43
URL: http://monamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0