Hur man skapar kaos på bibliotek

Okej, nu var jag kanske lite dramatisk, men vi har dataproblem på jobbet idag. Inte katastrofdatorhaveri, utan snarare en mindre, eller ett mellankaos. Vårt bibliotekssystem BOOK-IT har nämligen pajjat på något mystiskt sätt. Det betyder att man inte kan lämna tillbaka böcker eller använda katalogen (dvs. söka, reservera, låna om osv.). Ja, alltså de saker som man gör på ett bibliotek. Lite knepigt. Och såklart så reagerar majoriteten med: "Asch, att det ska vara beroende av datorer! Det var bättre förr." Suck. Jo, det där med att stämpla böckerna och bokkorten var ju förjäkla smidigt. För att inte snacka om de där behändiga katalogkorten. Ja, snälla, skippa databaserna och gå tillbaka... till stenåldern.

I alla fall så har jag tur för jag har inte pass idag och slipper ta hand om bokkaoset när systemet börjar funka igen så att man kan lämna tillbaka de ziljoner böcker som kommit tillbaka under dagen. Faktiskt så ska jag kila härifrån om en timme och möta Simon i stan för att fixa prylar till releasefesten imorgon plus äntligen köpa material till tackkorten för bröllopet. Ja, det är väl tur att alla inbjudna känner oss och därmed fattar dröjsmålet, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0