Filmtips: Ghost World

Har nyligen kommit hem från jobbet (eller tja, för lite mindre än två timmar sen) och är helt däckad. Snacka om att det tar på krafterna att jobba 10 timmar. Gick hemifrån fem i nio i morse och var hemma igen vid kvart i tio nu ikväll. Tur att det inte är så ofta. Är dessutom helseg i benen för att jag tränade igår för första gången på 1½ månad. Alltså känner jag mig inte jätteinspirerad just nu. Men tänker ändå bjuda på ett filmtips.

En hel del av er, kära läsare, har säkert sett filmen Ghost World, och jag tänker inte motivera mitt tips mer än att det är en modern indieklassiker som man bara inte får ha missat! Och den är värd att se minst ett tiotal gånger, note till er som redan sett den.



"It's not like I'm some modern punk, dickhead. It's an obvious, 1977 original punk rock look. I guess Johnny fuckface over there's too stupid to realize it."

Trivia: Jag och en gammal killkompis blev en gång jämförda med Ghost World av en väldigt pretto indieperson under följande: "Du och X är så Ghost World." Ehm... w000t? Kan vara en av de mest löjliga kommentarerna jag någonsin hört, även om vilken 19-åring med pin-uphår (yours truly back in the day) som helst såklart inte har något emot att bli jämförd med en väldigt ball film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0