Don't know what to make of it

Usch, jag sitter med värsta beslutsångesten. Vet inte om jag ska gå till jobbet imorgon eller inte. Min förkylning är typ helt okej nu, däremot så har jag helt galet ont i nacken. Eller på sidan av nacken egentligen, i kappmuskeln eller övre trapezius eller vad man nu vill. Jag har haft problem med den muskeln i flera år, och brukar ha perioder då jag har sjukt ont. Men de går alltid över med massage, stretchning osv. Egentligen så vet jag ju att jag borde ha gått till en sjukgymnast för länge sen, men det blir liksom aldrig av, har vant mig vid att vara smått paj i nacken jämt.


Som det är nu däremot så har jag haft jätteont i tre veckor utan att det blir bättre. Snarare tvärt om. Både igår och idag har jag haft problem med att komma ur sängen på morgonen och med att vrida huvudet. Ögonen tåras av smärta när jag tar på mig en bh. Jag kan bara sitta vid datorn väldigt korta stunder. Ja, det kanske låter som att jag borde stanna hemma, eller snarare stanna hemma och ringa vårdcentralen imorgon, samtidigt så känns det så fånigt att inte gå till jobbet när jag inte är sjuk egentligen.

Dessutom så har vi företagshälsovård, och jag funderar över om jag inte borde kolla med min chef om det istället för vårdcentralen, så att jag kan få sjukgymnastik genom jobbet och nära jobbet. Och borde jag kanske åka till jobbet imorgon och undersöka saken? Jag kan verkligen inte bestämma mig för hur jag ska göra! Om någon sitter inne med någon slags lösning - så hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0