Äntligen!


Tro det eller ej, men nu är vi faktiskt gifta även enligt Skatteverket. Igår höll jag på att få spelet dock. Ringde till församlingsexpeditionen i måndags och frågade vad i h-e som pågick (okej, jag kanske inte sa helvete). Kanslisten där skulle kolla upp det med prästen och ringde upp igår (Uppstyrd service del 1: att ringa upp efter TRE dagar) och meddelade att prästen hade skickat in hindersprövningen till Skatteverket. Dessvärre utan att ta kopia först (Uppstyrd service del 2: att skicka iväg viktiga orginalhandlingar utan kopia med posten), så det skulle bara vara för oss att ansöka om ny hindersprövning och sedan skicka till prästen igen. Jippi alltså, ni kanske förstår att jag blev en aning irriterad. "Vi är väl i alla fall gifta innan jul", sa Simon.

Döm om min förvåning idag då när jag loggade in på Skatteverket.se och vips - var gift och hade nytt namn. Äntligen kan jag skaffa nytt leg. Det gamla gick ut i mars, haha.

Ja, frid och fröjd, dock med en liten parentes. Iom att Skatteverket inte hade fått in hindersprövningen för en vecka sedan så kan man ju konstatera att segheten då har legat hos församlingen. Iofs så sa de ju inte när de hade skickat in papprena, men det måste med största sannolikhet ha varit den här veckan - dvs en jävla månad efter vigseln!

Kommentarer
Postat av: Simon

Skönt iaf!

Äntligen...

2009-11-08 @ 02:58:00
URL: http://www.simonkolle.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0