Vårmode? Whåt?

Alltså WTF. Magen har inte ens smält all julmat, chokladfinnarna (ja det sägs ju att man inte får finnar av choklad, men förklara då fan för mig varför jag alltid får finnar när jag äter mycket choklad? som icke chokladberoende märker jag sånt - faktiskt) har knappast lagt sig och här är de: En parad av tunna bomullsblusar i korall, vita volanger och ljusa jeans. Eller ännu värre: Vita byxor. Hej allihopa, nu är det SOMMAR! Dags att klä sig som brats på segeltur! Wihiiiiii! Eller kanske inte.

Här är en lista på några saker jag aldrig skulle ta på mig: Snickarbyxor, haremsbyxor, vita jeans, vadsomhelst som är i färgen korall. Eller turkost för den delen också. Som H&M-beroende var jag ju såklart tvungen att kolla nyheterna, och jag hittade tre plagg som jag nog ska inhandla. Alla var svarta. Men så är jag ju också en vinter, och enligt beprövad färganalysvetenskap så är vintrar de enda som verkligen passar i svart. Kolla bara in den här gamla godingen: Vacker med färg av Carole Jackson från 1984.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0