The julbordskoma

Igår kväll hade vi julbord på jobbet. Förra året var vi på ett ställe och åt jullunch, men i år körde vi med catering och dukade upp i läsrummet. Faktiskt väldigt mysigt bland alla dammiga ref-böcker. Vi passade också på att fira en kollega som fyllt 50, vi fixade en "tron" gjord av en kapphängare och guldtyg plus en medföljande prinsesskrona som hon glatt hade på sig hela kvällen haha.

Enda nackdelen var att det blev lite för sent, kom inte från jobbet förrän halv elva och var hemma halv tolv. Dessutom så var det typ snöstorm och det blev att pulsa i ankelhög snö (jag hade såklart Converse) till pendeln, och alla med bil var väldigt nervösa över att inte komma hem.

Som tur var kunde jag jobba hemma idag i alla fall, annars hade jag nog haft svårt att komma upp i morse. Hade halsbrännan från Oz redan när jag och la mig (där fick jag för att jag faktiskt tyckte att sillen var god) och vid femtiden i morse gick jag upp och käkade två limpmackor utan pålägg och kollade på Fresh Prince i Bel-Air innan jag kunde somna om utan halsbränna. Så ja, jag känner mig lite knäckt idag. Jobbar med lite småsaker nu på förmiddagen men på eftermiddagen blir det att ta komp och försöka fixa julstädningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0