Gott Nytt Decennium!


Ingen outing till svärmor idag i alla fall. Dels så är vi fortfarande sjuka, men dessutom så har svärmor också blivit sjuk och ställt in alla slags kalas. Men grattis till Love på födelsedagen ändå!

Nu är det i alla fall dags för ett nytt decennium, vilket känns lite weird. För tio år sedan, när det var dags att party like it's 1999 så var jag 16 år och dyngfull på alldeles för mycket mousserande vin och vår vän Anders hade brytit benet och hade gips, kryckor och Kalle Anka-slips.

För tjugo år sedan (åååh vilken ångest) skulle det bli 1990 och det var världens ståhej i Västerås eftersom staden grundades år 990 och alltså fyllde tusen år. Jag har iofs för mig att Västerås inte alls grundades så tidigt, men ja. Hursomhelst så firades det hela med enormt fyrverkeri från Domus-taket (ja, Arosian hette så på den tiden ungdomar) och jag var 6 år och där med mamma och pappa, och satt på pappas axlar har jag för mig. Jag hade såklart fått ta den traditionella nyårsluren på eftermiddagen för att orka vara uppe.

Japp, där fick vi oss en liten trip down memory lane. Nu ska vi snart gå och handla två måsten för nyårsafton: After Eight och Herreljunga-cider. Ska försöka återkomma imorgon med någon slags sammanställning över 2009.

Gott nytt 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0